Skip to main content

Delirium de Lauren Kate în curând în Romania la editura Nemira




Am aflat de ieri că editura Nemira va publica seria lui Lauren Kate, al cărei prim volum se numește Delirium. Prima data nu am vrut să postez nimic în legătura cu această veste, întrucât eram sigură că toate blogurile vor răspândi vestea, dar am zis că nu am nimic de pierdut dacă scriu și eu despre această noutate editorială, mai ales că este o poveste care mă atrage, într-o mare măsură. Nu știu foarte multe despre ea, dar din ce am auzit și din ce am citit, este o serie care a fost primită foarte frumos de cititori.
Delirium este primul volum al seriei și a fost publicat în ianuarie 2011. Recunosc faptul că am văzut de foarte multe ori coperta pe Goodreads, dar niciodată nu am căutat să aflu mai multe despre carte sau serie. Această serie este o altă distopie, un alt motiv pentru care sunt curioasă; în ultima vreme, distopiile pe care le-am citit m-au cucerit.

Prezentare:

Acțiunea are loc în Portland, Maine, iar cetățenii sunt grupați în orașe care au supraviețuit bombardamentelor din deceniile trecute, iar călătoriile între orașe sunt strict interzise. Orașele sunt protejate de Sălbăticie-teritorii care se presupun a fi distruse în mare parte de bombe- prin garduri electrice.
Guvernul totalitar îi învață pe cetățeni că iubirea este o boală, numită amor deliria nervosa, din acest motiv a fost implementată o operație chirurgicală la care sunt supuși toți cetățenii de 18 ani sau cei care au peste 18 ani. Operația este obligatorie, iar Lena a așteptat operația de mulți ani, deoarece este convinsă, ca și Guvernul de altfel, că iubirea este o boală ce trebuie eradicată.
Totuși, înainte de operație cu câteva luni, Lena se îndrăgostește de un Invalid- un băiat care nu a luat Leacul, adică nu a fost supus operației și trăiește în sălbăticie-, numit Alex. Alex a fost născut în sălbăticie, înafara orașului și îi oferă Lenei posibilitatea de a scăpa de operația care i-ar distruge capacitatea de a iubi.
Aceștia doresc să fugă în sălbăticie, dar sunt prinși întâlnindu-se, Lena fiind închisă până când o să sosească ziua în care va face operația.
Alex o salvează pe Lena, dar le îngăduie celorlalți să îl captureze pentru a fi ea salvată, așadar Lena fuge în Sălbăticie pentru ca sacrificul lui Alex să nu fie în zadar.

Cam aceasta este ideea primului volum care mi se pare foarte interesantă și cred că foarte multe persoane s-au gândit, măcar o dată, la iubire ca și la o boală. Eu nu aș merge atât de departe încât să spun că dragostea ar trebui distrusă ca pe o boală oribilă, dar apreciez ideea originală.
Mă bucur că cei de la editură au păstrat coperta originală. Cartea se poate precomanda și are un preț extrem de avantajos, având în vedere numărul de pagini.

Puteți precomanda cartea de aici: Precomandă Delirium de Lauren Kate

Comments