Skip to main content

Concurs Librex-Top 10 cărți!


 

Am decis, în sfârșit, să mă înscriu la concursul organizat de Librăria online Librex. Detalii despre concurs găsiți pe pagina de facebook. Librex(facebook)
Puteți comanda cărți de pe site-ul librăriei Librărie Online Librex


Locul 1,2 și 3.
Pe aceste locuri se  situează, fără doar și poate, cărțile lui John Green.
Din fericire pentru mine, am avut norocul să citesc cele trei cărți publicate la noi( Sub aceeași stea, Căutând-o pe Alaska și De 19 ori Katherine), dar și Paper Towns ce urmează să fie publicată în toamnă. Fiecare carte mi-a plăcut, deoarece John Green are un stil schimbător de a scrie, mai ales că nu folosește mereu aceeași perspectivă narativă. Dar, probabil, în ceea ce îl privește pe John Green, cartea de referință va rămâne Sub aceeași stea, întrucât John Green a fost capabil să aducă în atenția cititorilor moartea sub o altă formă. Dacă stă și ne gândim bine, moartea personajului principal înseamnă sfârșitul unei etape din viața oamenilor, dar și începutul unei alte vieți. Oricum moartea e însoțită de un paradox. Nașterea morții menită să ia alte vieți. Este chiar ciudat, însă este susținută această idee de fraternitate între moarte și viață, comuniunea dintre cele două. Citind Sub aceeași stea, am realizat că ne petrecem viața, căutând acel moment important, acel moment în care părem a fi stăpânii lumii, dar el nu vine niciodată, deoarece fiecare clipă este importantă și, dacă nu o prețuim, pierdem din vedere lucrurile semnificative. Aici e vorba de ceea ce înveţi în timp ce parcurgi romanul. Înveţi că infinitul nu se măsoară în acest „pentru totdeauna”. Înfinitul e atunci când simţi numai bucurie, când eşti alături de persoanele potrivite, când simţi împlinire. Infinitul poate fi, în fiecare zi, al nostru, dacă vrem, cu adevărat, să îl avem. Aici e vorba de aceea gamă variată de sentimente pe care le întâlneşti, le înţelegi, le simţi şi ţi le însuşeşti de-a dreptul. E vorba de lacrimile care ţi se usucă pe obraji şi pe care le sesizezi, abia când termini cartea.
M-a enervat modul real în care a prezentat realitatea, însă am iubit ideea de a şti că cei doi şi-au găsit infinitul și de aceea Sub acceași stea este pe primul loc.


Locul 4.
Pe locul patru se situează Divergent de Veronica Roth.
De ce este pe locul al patrulea?  M-a impresionat foarte tare- nu numai ideea de facţiuni şi modul de conducere- faptul că autoarea a pus în scenă anumite valenţe psihologice.  Testul de aptitudini pe care l-a dat Tris trebuia să îi spună în care facţiune se încadrează, pe baza unei singure caracteristici. Ea nu a avut o singură trăsătură dominantă. Ea nu a fost numai neînfricată sau inteligentă sau altruistă. Acest lucru se aplică şi în viaţa reală. Trăsăturile acestea se evidenţiază atunci când suntem prinşi în anumite situaţii şi nu suntem capabili, noi ca oameni, să distrugem una dintre caracteristici. Contează oamenii şi situaţiile, deoarece noi reacţionăm în funcţie de ceva, aceste trăsături se declanşează în anumite momente. Spre exemplu, nu cred că există multe persoane care să fie sincere  în totalitate şi să zică ceea ce gândesc fără să ia în calcul o posibilă modalitate de a proteja persoana respectivă, căreia îi spun ceva.
Există trăsături dominante, dar nu e corect să le dăm pe celelalte la o parte şi sunt ferm convinsă că asta a vrut să pună autoarea în valoare, în prim plan.

Locul 5.
Hoțul de cărți ocupă locul al cincilea. Din păcate nu am reușit să citesc această carte, dar nici filmul nu l-am văzut, deoarece nu vreau să repet greșeala de a vedea filmul înainte să lecturez cartea. Sunt foarte interesată de Hoțul de cărți, întrucât am aflat că naratorul este chiar moartea și sunt curioasă de modul în care autorul a aabordat această idee. Nu mi se pare simplu să redai gândurile morții, întrucât face parte dintr-un plan destul de abstract, dacă mă întrebați pe mine. Consider că este greu să redai personalitatea morții. 

Locul 6.
Deja îmi este din ce în ce mai greu să aleg, dar am clasat pe acest loc seria Jocurile Foamei.  Ei bine, în privința acestei serii am făcut o greșeală, deoarece am văzut filmele, dar nici acum nu am citit cărțile. Nu pentru că nu aș vrea, dar nu am avut ocazia. Poate, dacă aș fi citit cărțile, ar fi fost poziționate mai sus, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Totuși aș vrea să le citesc, pentru că sunt conștientă de senzația pe care citirea unei cărți ți-o oferă. Nimic nu se compară cu aceea carte, paginile și cuvintele care zboară prin fața ta, nimic nu se compară cu puterea de a construi în mintea ta universul redat acolo, pe care ți-o oferă cititrea cărților. Vreau să descopăr universul districtelor singură, fără ajutorul regizorilor și a actorilor. Vreau ca mintea mea să creeze imagini.

Locul 7.
Locul al șaptelea îi revine cărții Infernul lui Gabirel de Sylvain Reynard. Tocmai ce am comandat cartea, deci acum vorbesc din punctul de vedere al unei persoane care nu a citit, dar dorește să o facă. Știu foarte bine genul în care se încadrează această carte, însă nu acestea este motivul pentru care îmi doresc să o citesc. Eu sunt curioasă să văd cum este descrisă această posibilă dualitate a personajului Gabriel. Cum reușește autorul să creeze un echilibru între Gabriel profesorul și Gabriel omul comun sau dacă reușește să facă asta. Vreau să știu dacă una dintre aceste părți îi influeanțează viața mai mult. Sunt curioasă și cum este abordat subiectul; relațiile între profesori și elevi nu sunt privite cu ochi buni de societate, așadar asta îmi sporește curiozitatea.

Locul 8.
Locul acesta îi revine cărții Jumătatea Rea de Sally Green. Nu o să uit că primele cărți pe care le-am citit abordau genul fantasy, îmi doresc foarte mult să citesc această carte. Da, mă atrage și povestea, cele două daruri, dar mă atrage mai mult speranța că voi descoperi și o analiză psihologică a personajului, întrucât acesta este obligat să ia anumite hotărâri decisive pentru viitorul lui, dar care, probabil, vor avea consecințe și asupra persoanelor care îl înconjoară. De asemenea, m-am interesat în ceea ce privește carte, am citit recenzii și nu am descoperit o recenzie care să nu aibă cuvinte de laudă, ceea ce mă face să cred că este o care bună, ce merită citită.

Locul 9.
Pe acest loc se situază Urzeala Tronurilor. Consider că este  una dintre cele mai complexe și complicate serii, datorită numărului mare de personaje, dar și datorită relațiilor dintre personaje. Acțiunea, așa cum, este normal, este construită în jurul acestor personaje și se modifică în funcție de ceea ce fac acestea, însă mie îmi este greu să urmăresc evoluția sau involuția personajelor, ele fiind într-un număr atât de mare. Nu există un personaj sau un cuplu de personaje principale, li se acordă atenție tuturor, ceea ce denotă inteligența, istețimea autorului, însă nu este un gen care mă atrage foarte tare, de accea este pe acest loc.

Locul 10.
Fluturi de Irina Binder este pe ultimul loc. Am văzut câteva citate din aceste cărți și mi-au plăcut, am văzut și că există foarte mulți fani și aș vrea să citesc cărțile pentru a-mi forma singură părerea. Mă bucur că autoarea folosește în cărți învățăturile primite de la tatăl său și că acestea au devenit cunoscute, mai ales că autorii români nu sunt mereu apreciați, dar este pe acest loc, întrucât celelalte cărți m-au atras mai mult. Nu știu de ce, dar fiecare are părerile lui și le susține.


Comments