Skip to main content

John Green- Pro sau Contra?



        A trecut o bună bucată de timp de când am vrut să abordez un pic stilul lui John Green de a scrie, dar am evitat și m-am învârtit în jurul cozii, întrucât nu am fost sigură de reacția celorlalți. Ei bine, în sfârșit m-am decis.
        Toți cei care mă cunosc știu cât de mult îmi place Sub aceeași stea și, ca să fiu sinceră, cred că și voi, cei care vă uitați pe blog, ați văzut asta. Sunt atât de nebună încât am trei exemplare ale cărții(unul în romana, unul în engleză și ediția tie-in în română), am un pachet de țigări personalizat, primit de ziua mea, semn de carte făcut de o prietenă și un colaj cu poze. Dacă mă uit prin jur sigur mai găsesc ceva, însă cred că ați înțeles infinita mea pasiune pentru carte.
        Am citit, de asemenea, Căutând-o pe Alaska, De 10 ori Katherine și Paper Towns, care va apărea în toamnă la editura Trei și recunosc că mi-au plăcut. Pentru mine, cartea lui de referință rămâne Sub aceeași stea, dar aici vorbim strict de gusturile mele și de faptul că sunt o persoană emotivă.
        Cu toate acestea, nu am putut să nu observ că aproape toate cărțile lui au ceva în comun. Nu intru în detalii, poate unii nu doresc să li se spună pasaje din cărți sau să le descriu acțiunea și nu am de gând să pălăvrăgesc mult despre subiect. Totuși, am ajuns la concluzia că, deși îmi place mult de tot cum țese poveștile, cum conturează personajele, cărțile lui John Green sunt acompaniate de previzibilitate. Aici nu discut doar despre personajele care mor în anumite cărți, ci și despre similitudinile dintre personaje din cărți diferite. Când am citit Paper Towns(care, apropo, mi-a plăcut mult) am asemănat-o pe Margo cu Alaska. Mai mult de atât, mi se pare că a fost creată după același tipar. Atât Margo cât și Alaska au fost fetele misterioase, pe care nu le-a înțeles nimeni, cu o atitudine dură ce-i determină pe băieți(Quentin din Paper Towns și Miles din Căutând-o pe Alaska) să le urmeze orbește, fără a pune foarte multe întrebări. Nu știu dacă este un lucru bun sau rău că John Green nu își extinde un pic orizonturile, întrucât sunt sigură că poate. În cărțile lui am găsit diverse informații interesante care demonstreză cultura lui generală și faptul că este un om căruia îi place să invetigheze și să fie la curent în multe domenii. Nu pun la îndoilaă talentul lui și munca asiduuă și încă rămân un mare fan, îi iubesc cărțile(mai ales TFIOS), dar aș vrea mai mult. Aș vrea să experimenteze, să jongleze cu alte tipuri de caracter, fiindcă sunt atâtea în această lume și am încredere că ar putea crea un personaj extraordinar.



        Voi ce spuneți, ați găsit asemănări între personaje? Considerați că unele opere au un caracter previzibil?

Comments

  1. Nu am citit decât TFiOS și LfA și nu mi s-a părut că seamănă... Nu știu, eu îl ador John Green, și sunt multe cărți care seamănă între ele, unele scrise de autori diferiți și asta nu arată decât că oamenii se aseamănă între ei și nu au cum să fie altfel.

    ReplyDelete
  2. Pana acum am citit doar TFIOS de la John Green insa planuiesc sa citesc cat de curand Cautand-o pe Alaska :)

    ReplyDelete
  3. Nu as putea sa ma pronunt inca, deoarece am citit doar TFIOS (imediat cum am pus mana pe ea) si, desi am si "Cautand-o pe Alaska", nu m-am apucat de ea nici in ziua de azi.

    ReplyDelete

Post a Comment