Recenzie: Regatul Umbrelor de Leigh Bardugo

Periculos de atrăgătoare, o poveste despre prietenie, iubire, trădare, tentații, unde întunericul încearcă să acapareze lumea, Regatul Umbrelor este o carte impresionantă, cu o istorie unică, ce te va fascina. Cuprinse de umbre înșelătoare, personajele se vor lupta pentru adevăr și dreptate, înfruntând însuși Întunericul din care s-a născut Falia mortală. Se clădesc relații, se distrug vieți, se urmărește stăpânirea lumii. Un amalgam de secrete îngropate în aparențe, personalități multiple, ură și gelozie, lăcomie și naivitate, toate se răgăsesc din plin în acest volum fascinant.
         Lumea autoarei este fermecătoare, specială, de inspirație rusească, un ținut magic, construit prin îmbinarea noului cu vechiului, un ținut bântuit de umbre și de elita Grisha

Cartografa Alina Starkov se trezește prinsă în întunericul Faliei, un tărâm al beznei, ce a distrus prospera Ravka, generând lupte crâncene, imposibil de câștigat din cauza fragmentării produse, unde sălăsluiesc creaturi magice ce se hrănesc cu orice făptură vie care îndrăznește să străbată umbrele. Soarta i se transformă instant, după ce supraviețuiește unui atac al volcrelor, creaturile sângeroase din Falie și, fiind supusă unei întâlniri cu Întunecatul, descoperă că posedă o putere incredibilă, ce se credea pierdută de mult, o putere ce o plasează în elita magică Grisha, luptătorii din Armata a Doua, ce îl slujește pe Întunecat.

Alina Starkov este o constantă evoluție în acest volum, din punct de vedere fizic, dar și psihic, deoarece experimentează o multitudine de sentimente care o vor bulversa și îi vor fisura toate adevărurile cunoscute. Alina este orfană, o copilă care mereu s-a simțit nelalocul ei printre ceilalți, mai slabă, mai fragilă, mai inferiorizată, mai urâtă. Mereu a fost costelivă și lipsită de strălucire, cuprinsă de o slăbicune interioară, însă neavând niciun fundament. Schimbarea este bruscă, o surprinde pe Alina, care susține timp îndelungat irealitatea puterii sale, ea fiind mânată și de subconștientul care îi reamintea banalitatea ei.
Alina trece prin multe, singura alternativă se dovedește a fi acceptarea realității, a adevărului,a puterii ei și a faptului că toată lumea vedea în ea raza de speranță, lumina care va salva Falia de umbre, de Falia Întunecată. Antrenamentele la care este supusă o sleiesc de puteri și, deși pare că nimic nu merge bine, continuă să lupte, dând dovadă de putere interioară, de tărie de caracter, nu de slăbiciune sau de milă. Chiar dacă, în regat, Alina este tratată extrem de bine, ei îi lipsește prietenul ei din copilărie, Mal. El este mereu în gândul ei și încearcă constant să îl contacteze, însă fără izbândă.
        Alina își asumă fiecare situație, fiecare greșeală și își recunoaște naivitatea în ceea ce privește unele decizii și aceste aspecte o fac un personaj demn de admirat. Există momente în care frustrarea, supărarea și influența celor din jur o determină pe Alina să vrea să uite de vechea ei viață, de prietenul care pare să o fi dat, de asemenea, uitării și savurează noua viață fără de lipsuri, însă la final, ea diferențiază răul de bine.

Mal este băiatul lângă care Alina a crescut la orfelinat. Agil, de încredere, fermector, inteligent, o iscoadă desăvârșită, Mal este persoana care poate să găsească orice, dar, mai presus de toate,  este omul care renunță la tot ceea ce îl reprezintă pentru Alina. Loialitatea lui este vizibilă până la finalul volumului și încercările la care este pus îți vor frânge inima, însă Mal este un personaj care nu te dezamăgește; îi va fi alături Alinei cu sinceritate, o va spijini în deciziile ei și o să devină o țintă doar pentru a nu o abandona.        Relația lui cu Alina nu este învăluită în minciuni, forța care îi unește pare indestructibilă și se reflectă în eforturile lui de a o salva.

Întunecatul, liderul elitei Grisha, stăpânește perfect arta disimulării și, în ciuda numelui său, joacă rolul lupului deghizat în oiță. Construit din secrete, Întunecatul face deliciul tuturor, prin atitudinea lui dominatoare, prin perspicacitatea de care dă dovadă în fiecare scenă, dar și prin frumusețea imposibil de ignorat. Cu un aspect la fel de tânăr ca al Alinei, Întunecatul duce în spatele foarte mulți ani în care și-a dezvoltat abilitățile, așadar este un maestru al manipulării și al înselătoriei. El răsucește adevărul, multifațetându-l și îl prezintă într-o lumină care pare corectă în ochii tuturor.
        Întunecatul este personajul pe care trebuie să îl urăști, însă nu poți.Cred că, momentan, este singurul personaj negativ ce ar trebui să îmi inspire ură și repulsie, dar nu se întâmplă asta. Inteligența lui e uimitoare, mereu are un as în mânecă și găsește un avantaj indiferent de problema care îl amenință.

Palpitant, un volum care îți taie răsuflarea, care te ține în suspans și îți face inima să o ia la goană din cauza răsturnărilor bruște de situație. Regatul Umbrelor este cartea în care niciun personaj nu e ceea ce pare, toți sunt acoperiți în umbrele propriilor puteri, slăbiciuni, așteptări și interese.
        Recomand acest volum din tot sufletul și, când veți ajunge la final, o să doriți din ce în ce mai mult.