Recenzie: Doamna de la Miezul Nopții de Cassandra Clare

Lâng-o mare cu ape argintii…

Într-o lume tainică, unde războinici pe jumătate îngeri sunt legață prin jurământ să lupte împotriva demonilor, parabatai e un cuvânt sacru.

Un parabatai e partenerul tău în luptă. Un parabatai e cel mai bun prieten al tău. Doi parabatai pot reprezenta totul unul pentru celălalt - dar nu au voie să se îndrăgostească.

Emma Carstairs este o războinică, un vânător de umbre, cel mai bun din generaţia sa. Ea trăieşte doar pentru a lupta. Umăr la umăr cu parabatai-ul ei, Julian Blackthorn, patrulează pe străzile din Los Angeles, unde vampirii îşi fac de cap pe Sunset Strip, iar spiritele naturii - cele mai puternice dintre creaturile supranaturale - sunt în pragul unui război deschis cu vânătorii de umbre. Când încep să apară trupurile unor oameni şi elfi omorâţi la fel cum fuseseră ucişi şi părinţii Emmei când ea era copil, este creată o alianţă nesigură.

Aceasta este şansa Emmei de a se răzbuna - şi şansa lui Julian de a-l recăpăta pe fratele său Mark, ţinut prizonier la Curţile Elfilor. Tot ce au de făcut Emma, Julian şi Mark este să rezolve misterul crimelor în două săptămâni… şi înainte să fie luaţi în vizor de către asasin. Căutările lor o poartă pe Emma de la o peşteră de lângă mare, plină de magie, până la o loterie întunecată, unde ceea ce se câştigă este moartea. Şi fiecare indiciu pe care îl descoperă duce la alte secrete. Ce i-a ascuns Julian în toţi aceşti ani? De ce Legea vânătorilor de umbre le interzice parabatailor să se îndrăgostească unul de altul? Cine este asasinul real al părinţilor ei – şi poate Emma să accepte adevărul?

Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Corint. Mulțumesc Editurii Corint pentru acest volum și pentru tot sprijinul acordat.

Și când te gândești că totul a început cu o singură carte, Orașul Oaselor, după care magia s-a extins.

Să vă menționez cu cât entuziasm am așteptat acest colet de la Editura Leda? Să vă spun ce mult îmi doream să citesc Doamna de la Miezul Nopții? Sau că am fost la un pas, dar doar un mic pas distanță de a plasa o comanda, când am aflat că urmează să primesc acest colet magic? Nu era nevoie, știți deja ce părere am despre volumele Cassandrei, așa că vă puteți imagina ce am simțit.
Doamna de la Miezul Nopții a fost fix ce-mi trebuia, deoarece toate lacunele mele legate de lumea vănătorilor de umbre au dispărut. Aveam mare nevoie de respectivele detalii pe care autoarea ni le-a explicat pe larg în aceste multe pagini, care mi-au părut prea puține.
     Am îmbrățișat primul volum și la propriu, și la figurat. Știam că autoarea s-a folosit de toată îndemânarea ei pentru a-mi oferi o nouă poveste de care să mă îndrăgostesc iremediabil.  S-a întâmplat cum am prevăzut, i-am recunoscut stilul imediat, am hoinărit prin Los Angeles cu noile personaje memorabile, mi-am pus întrebări legate de mistere și am văzut că nu întotdeauna iubirea ne face oameni mai buni.

N-am simțit cum dau pagină după pagină și am stat toată noaptea cu o cană de cafea lângă mine (bine, mai multe) pentru a termina volumul. Dacă la început vi se pare intimidant numărul de pagini... credeți-mă pe cuvânt, vor zbura prin mâinile voastre, așa cum mi s-a întâmplat mine, și vă veți trezi dorind mai mult, mai mult.

Ești prea slăbănog, a comentat ea, încercând să adopte un ton vesel. Prea multă cafea și prea puține clătite.
Sper să îmi scrieți asta pe piatra de mormânt.

Protagonista, Emma Carstairs o să fie o gură de aer proaspăt. Deși împrumută caracteristici de la celelalte personaje feminine create de Cassandra, aceasta are și trăsături care o diferențiază dramatic. Crescută în lumea Vănătorilor de Umbre, antrenată, mereu pregătită de luptă, fata are cunoștințe care facilitează descoperirea misterelor. Este impulsivă, însă beneficiază de avantaje: zilele petrecute în sala de antrement, chinurile constante sunt atuuri pe care nimeni nu le poate nega.Cu o inimă mare, Emma s-a dezvoltat într-o familie iubitoare, alături de Julian și frații lui. Legătura strânsă dintre aceștia este de admirat. Desigur sentimentele ei pentru Julian, parabataiul său se dovedesc a fi mult mai intense. Nedespărțiți din perioada copilăriei, aceștia se completează atât în bătălii, cât și acele zile simple când își permit să respire fără să le fie teamă de atacuri bruște și pericole iminente. Turnura pe care-o iau emoțiile Emmei este periculoasă, o legătură amoroasă între parabatai fiind absolut interzisă, iar adolescenta se trezește aruncată într-o altă bătălie,  una mult mai pericoloasă decât cele la care a luat parte până acum. Inima este un câmp de luptă aprig, mai ales când sorții sunt împotriva ta.

Nu trebuie să faci asta pentru mine, spunea Emma, cald și sincer, cu o voce pe care Cristina nu o mai auzise niciodată.
Ba cred că da, a contrazis-o Julian. Mi se pare că îmi amintesc un jurământ în sensul ăsta.
"Unde vei merge tu, voi merge și ei, și orice prostie vei face tu, voi face și eu"? a întrebat Emma. Așa suna jurămntul?

Julian este unul dintre personajele mele preferate. Deși tânăr, acesta s-a maturizat înainte de vreme. A fost obligat de circumstanțe să-și asume responsabilități la care un băiat de vârsta lui nici n-ar îndrăzni să se gândească. Fiind sprijinul fraților săi, Julian este capabil de orice sacrificiu doar pentru a-i proteja. Felul în care fratele lor Mark a fost înlăturat din sânul familiei și dus într-o altă lume, una sălbatică și necruțătoare, l-a făcut pe acesta extrem de protector. Cu toate că este un băiat altruist, blând, Julian are o prezență de spirit impunătoare, chiar nemilioasă când vine vorba de protejarea celor dragi.
Devotamentul față de familie și fata pe care o iubește la rândul lui este admirabil.
"Legea nu înseamnă nimic, copile.Nimic nu e mai important ca dragostea. Și nu există o lege mai presus de ea. "
     Doamna de la Miezul Nopții mi-a amintit de ce îmi place poezia lui  Edgar Allan Poe și, dacă nu ați auzit de el, romanul vă dă prilejul să îl descoperiți. Cuvintele mele multe, regăsite mai sus, duc la o singură concluzie: lecturați cartea! Aventura abia a început, misterul inițial a fost cauza, iar efectul îl vom afla cu siguranță în volumele ce urmează. Magia și-a urmat cursul și pericole mai mari pândesc din adâncul apelor...