Skip to main content

Rețetă: Blondină vegană

 


     Știu că a trecut Crăciunul, însă la fel de bine știu că la noi sărbătorile de iarnă țin o lună întreagă, dacă nu mai mult, așa că nu e niciodată prea târziu să vă recomand o prăjitură mult mai echilibrată din punct de vedere alimentar, față de produsele tradiționale. 
Eu sper că ați gustat din toate, dar cu măsură, nu ca și cum nu ar mai exista ziua de mâine, deși înțeleg că de sărbători familia se strânge în jurul mesei și printre râsete și voie bună... își face loc din plâng și mâncarea. 
     La noi se petrece chiar contrariul și, sincer, exceptând niște arahide coapte în cantități destul de mari, n-am exagerat cu nimic, ba chiar am consumat mai puțin. Nu mă întrebați de ce. Acum, da, să nu uit de negresa pregătită pentru mami... Ok, bun, recunosc, maică-mea adoră dulciurile, pentru ea nu există noțiunea de prea puțin desert, dar surprinzător nu a întrecut măsura prea mult, iar eu... eu nu mă ating de zahăr și alte dulciuri de când lumea și pământul, așadar nu eram în vreun pericol 😀
     Cum am primit ceva bunătăți de la Get Bio am zis că e musai să fac și eu o prăjitură pentru inima mea. Și ce opțiune mai bună dacă nu o blondină vegană, așadar potrivită pentru cei care nu vor să calce în picioare perioada anterioară de post, fără zahăr procesat, fără gluten, dar plină de arome și ușor sfărâmicioasă? Unde mai punem că printre bunătățile primite era o ciocolată... vai Doamne! A fost Raiul pe pământ, având în vedere că eu nu consum niciun fel de ciocolată din comerț. Aceasta a fost perfectă, îndulcită natural, cu un conținut mare de cacao, așa cum o ciocolată de calitate trebuie să aibă, și nu mi-a cauzat reacții adverse, aceasta fiind cea mai mare bucurie.
     Rețeta seamănă cu cea anegresei vegane (o găsiți AICI), de asta se și numește blondină. Dacă sunteți mari iubitori de ciocolată puteți adapta rețeta și cu puțină cacao... o transformați pe de-a întregul într-o negresă de zile mari.

     Fără a mai vorbi mult, vă las cu rețeta. Sper să vă placă și să vă bucurați de ea!

     Sărbători fericite!

Ingrediente:

- 1 cană făină integrală de orez sau făină de mei
- 1 cană făină de ovăz 
- 1 cană gem de caise (eu am folosit aprox 400 de grame, fără zahăr)
- 1/2 cană ulei de cocos (eu am folosit de AICI)
- 2 lg-ițe praf de copt
- un praf de sare
- 2 lg îndulcitor (opțional)
- 1 cană apă minerală
- 2 lg turmeric
- 1 lg esență de portocale
- coaja de la o portocală
- ciocolată topită pentru decor (o găsiți AICI)

- rodie pentru decor

Mod de preparare:

1. Amestecați într-un blender toate ingredientele (Sigur că le puteți amesteca într-un bol fără niciun fel de problemă, dar blender-ul sau robotul de bucătărie e mai rapid).
2.Ungeți tava cu puțin ulei, așezați hârtia de copt și turnați compoziția în aceasta.

3. Lăsați prăjitura aproximativ 40 de minute în cuptorul preîncălzit ( Faceți testul cu scobitoarea, dar nu uitați că fiind o prăjitură vegană, aceasta o să fie oarecum umedă, nu se usucă foarte tare, dar asta nu înseamnă că nu este coaptă).
                                    4. Lăsați blondina să se răcească la temperatura camerei înainte să o tăiați.



Comments

Post a Comment